سه توصیه به تجارت ها در دوران کرونا
سه توصیه به تجارت ها در دوران کرونا
سه شنبه 3 تير 1399 ساعت 17:8 | بازدید : 152 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

سه توصیه به تجارت ها در دوران کرونا

 

بحران کرونا دنیا را تغییر داده است. بسیاری از تجارت ها به دلیل این بحران با مشکلات جدی مالی مواجه شده اند و بسیاری از فروشگاه هایی که در گذشته پر از جمعیت بوده اند؛ تعطیل شده اند. صاحبان تجارت‌های کوچک و بزرگ باید یاد بگیرند که با این بحران کنار بیایند و فکری به حال نجات تجارت خود و بقا در این بحران بکنند.

در این مقاله قصد داریم تا سه توصیه را برای تجارت ها برای این که بهتر با این بحران کنار بیایند ارایه کنیم:

1) آرامش خود را حفظ کنید و سعی کنید خوشبینی را پیشه کنید.

در این شرایط هیچ چیز بهتر از این نیست که شما آرامش خودتان را حفظ کنید. این زمان، زمانی نیست که شما به خودتان سخت بگیرید و باید همواره آرام باشید. ممکن است در آینده افرادی را ببینید که به طور کلی دارند کار خودشان را به دلیل این بحران تعطیل می کنند ولی نباید ناامید شوید!

قبل از هر چیز باید این نکته را قبول کنید که این بحران جهانی به بسیاری از تجارت ها لطمات مختلفی وارد کرده است که بسیاری از این لطمات، جبران ناپذیر بوده اند! و بنابراین شما به عنوان یک تجارت کوچک باید این نکته را درک کنید و سعی کنید تا تجارت شما از این ماجرا کمترین ضرر را ببیند. وضعیت امروزه به این شکل است که این روزها عدم قطعیت زیادی در ارتباط با اثرات بالقوه اقتصادی بیماری کرونا بر روی اقتصاد دنیا وجود دارد و البته مسلماً فکر کردن به این موضوع کمی ترسناک هم هست! اما نگران نباشید! به این فکر کنید که شما می توانید کاری کنید که تجارتتان خودش را از ضررهایی که کرونا به آن زده است نجات دهد!

شما باید سعی کنید تا به دنبال روش‌هایی بگردید که با استفاده از این روش ها بتوانید ضررهایی را که این بحران به شما زده است جبران کنید.

2) در این دوران سعی کنید به موضوع بهینه سازی موتورهای جستجوگر (SEO) توجه زیادتری داشته باشید.

یکی از نکته های مهمی که شما باید در این زمینه درنظر داشته باشید این است که باید تمرکز بیشتری نسبت به گذشته بر روی موضوع SEO داشته باشید. البته موضوع SEO موضوعی است که تجارت‌های این روزگار باید حتماً به آن توجه داشته باشند ولی این موضوع با پدیدار شدن بحران کرونا از گذشته مهم تر هم شده است. دلیل این امر هم این است که وقتی که بحران کرونا ایجاد شده است؛ تعداد افرادی که سعی می‌کنند از خانه به خرید بپردازند، نسبت به گذشته بیشتر و بیشتر شده است. بسیاری از فروشگاه هایی که محصولات خودشان را به صورت حضوری به فروش می رسانده اند (و البته بخش‌های آنلاین و اینترنتی هم داشته اند) امروزه دیگر در این بحران کرونا مجبورند تنها به صورت اینترنتی این کار را انجام دهند. بنابراین این امر باعث شده است که موضوع تجارت های آنلاین اهمیت بیشتری پیدا کند. یکی از مهم ترین بخش هایی که در تجارت آنلاین اهمیت دارد نیز، بازاریابی آنلاین می باشد.

 

بازاریابی آنلاین یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های تجارت آنلاین است و افرادی که می خواهند تجارت آنلاین انجام دهند باید حتماً بازاریابی آنلاین کنند. بنابراین در دوران کرونا باید اهمیت بیشتری به بازاریابی آنلاین بدهید و سعی کنید تا وب سایت‌هایی را که طراحی می‌کنید بازدیدکننده های بیشتری داشته باشند. برای این که کاری کنید که وب سایت هایتان بازدیدکننده های بیشتری داشته باشند؛ یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که کاری کنید که این وب سایت‌ها در میان نتیجه های حاصل از جستجوهای مربوط به محتوای این وب سایت ها در رده بندی های بالاتری قرار داشته باشند. در این صورت شما خواهید توانست تعداد بیشتری از افراد را جلب کارتان کنید. در صورتی که رده بندی وب سایت شما در میان رده بندی های موتورهای جستجوگر بالاتر باشد؛ افرادی که کلمات و یا عبارت‌های مرتبط با کار شما را جستجو می کنند؛ احتمال بیشتری دارد که وب سایت شما را ببینند (چون به عنوان مثال در صورتی که وب سایت شما در صفحه اول قرار داشته باشد؛ بر اساس تحقیقات انجام گرفته، این کاربران در ابتدا همان صفحه اول جستجوی وب سایت‌ها را از همه بیشتر نگاه می کنند و بنابراین شانس این که بر روی وب سایت شما کلیک کنند بیشتر از زمانی می شود که به عنوان مثال وب سایت شما در صفحه هفتم قرار داشته باشد). به همین دلیل، شما نسبت به رقبای خودتان جلو می افتید.

3) به بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی بیشتر توجه کنید.

یکی دیگر از نکته هایی که باید درنظر داشته باشید؛ بازاریابی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. در این بحران کرونا، تعداد افرادی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند بیشتر از گذشته شده است. بنابراین یکی از بهترین روش هایی که شما با استفاده از این روش ها می توانید کار بازاریابی آنلاین خود را رونق دهید؛ استفاده کردن از شبکه های اجتماعی است. البته این کار در گذشته هم دارای اهمیت زیادی بوده است ولی این روزها بر اهمیت آن افزوده شده است. سعی کنید در هرکدام از شبکه های اجتماعی که برای این کار مورد استفاده قرار می دهید؛ کاری کنید که مخاطبین زیادی جلب این کار شوند. انجام دادن این کار آسان می باشد تنها نیاز است که قدری تمرکز کنید و به یک سری راهنمایی‌های ساده در این باره توجه نمایید. فعالیت شما در شبکه های اجتماعی باید به شیوه ای باشد که بتوانید محیط مناسبی را ایجاد کنید که کاربران بتوانند با کارهای شما و فعالیتی که انجام می دهید، آشنا شوند و سعی کنند تا از شما خرید کنند. شما باید سعی کنید یک احساس اعتماد را در آن ها ایجاد کنید و این حس را به آن ها بدهید که خواستار حمایت از آن ها هستید و می توانید از آن ها پشتیبانی کنید. در صورتی که چنین احساسی را برایشان ایجاد نکنید؛ اعتمادی به شما نخواهند کرد  در نهایت آن ها شما را رها می کنند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 43
:: باردید دیروز : 43
:: بازدید هفته : 316
:: بازدید ماه : 290
:: بازدید سال : 1497
:: بازدید کلی : 5997